آشنایی با TypeChat

در دنیای Generative AI مفهوم Prompt نقش خیلی مهمی را ایفا میکند؛ چون برای گرفتن یک خروجی با کیفیت میبایست یک ورودی یا Prompt با کیفیت و خلاقانه داشته باشیم؛ این قضیه به قدری اهمیت دارد که یک عنوان شغلی هم برای آن در نظر گرفته شده است Prompt Engineer؛ چون اگر یک Prompt به خوبی نوشته نشود، نتایج غیرواقعی و نادرستی میتواند تولید کند که به این رفتار [Hallucination](https://en.wikipedia.org/wiki/Hallucination_(artificial_intelligence)) یا Fabulations گفته میشود.

Sirwan Afifi سیروان عفیفی
جزئیات بیشتر

انجام یک تسک ساده با Golang

یکی از کارهای خسته‌کننده برام web automation هست؛ ابزارهای زیادی برای این کار توسعه داده شدن معروفترین‌هاش Puppeteer، Playwright هستن. برای یک پروژه نیاز بود یک فرآیند رو به صورت headless انجام بدم؛ چون با این دو ابزار زیاد کار کرده بودم تصمیم گرفتم با یک چیز متفاوت جدید تسکم رو انجام بدم بنابراین پروژه رو با Golang شروع کردم و از go-rod استفاده کردم.

Sirwan Afifi سیروان عفیفی
جزئیات بیشتر

نکات Golang

مدتی است در حال یادگیری Golang هستم. Golang یک زبان statically complied است که توسط Google توسعه داده شده است. اینجا نکاتی که در مورد Golang یاد میگیرم رو سعی میکنم به صورت پراکنده به اشتراک بذارم.

Sirwan Afifi سیروان عفیفی
جزئیات بیشتر

تولید فایل‌های PDF توسط React

تهیه فایل PDF تا حدودی چالشی است به خصوص زمانیکه بخواهیم یکسری کامپوننت ری‌اکتی را تبدیل به PDF کنیم؛ در یکی از پروژه‌هایمان امکان تهیه فایل PDF را در اختیار کاربران قرار داده‌ایم. روال کار به این صورت است که ابتدا کاربر با کلیک روی یک باتن یک گزارش تهیه میکند سپس کاربر باید امکان پیش‌نمایش گزارش را نیز داشته باشد. تا اینجای کار خبری از PDF و تولید PDF نیست و چیزی که به کاربر نمایش داده میشود یکسری کامپوننت ری‌اکتی هستند که درون یک مودال پشت سر هم نمایش داده میشوند. درون هدر این مودال یک باتن جهت دانلود گزارش به صورت PDF را داریم؛ مشکل از آنجایی شروع میشود که این کامپوننت‌ها باید با همان کیفیت یا به اصطلاح به صورت pixel perfect به PDF تبدیل شوند و سپس روی دیسک ذخیره شوند.

Sirwan Afifi سیروان عفیفی
جزئیات بیشتر

ذخیره فایل CSV در SQL Server

سری قبل در مورد ذخیره کردن یک فایل CSV توی دیتابیس MySQL توضیح دادم. در ادامه نحوه ذخیره یک فایل CSV در SQL Server رو بررسی میکنیم. برخلاف MySQL در SQL Server استوریج انجینی برای فایلهای CSV تعبیه نشده و خودمون باید فایل CSV رو بخونیم و بعد ذخیره کنیم. برای اینکار ابتدا نیاز به نصب SQL Server روی macbookم داشتم در نتیجه از داکر برای اینکار استفاده کردم

Sirwan Afifi سیروان عفیفی
جزئیات بیشتر